Online conversie verhogen

Online marketing bureau in Nijmegen.
Home » Diensten » Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Je website staat al even online en de eerste organische bezoekers stromen binnen. Goed bezig! Het begin is gemaakt. Wanneer je genoeg verkeer op je website binnenkrijgt is het tijd voor de volgende stap, namelijk: conversie optimalisatie. Een website is namelijk meer dan een simpele kijkdoos. Er moet wel wat gebeuren. Heb je het idee dat je niet voldoende rendement haalt uit je aantal bezoekers? Dan is het tijd voor wat conversie optimalisatie; hoe haal jij het maximale uit het huidige aantal bezoekers?

Wat is een conversie?

Voordat we dieper induiken op het begrip conversie optimalisatie, is het van belang om eerst te weten wat een conversie nou precies is.

Conversie: een actie die een gebruiker maakt op jouw website.

Conversies zijn er in alle soorten en maten en zijn belangrijk voor jouw online marketing doelen. Bij conversies kun je denken aan:

  • Het aanmelden op je nieuwsbrief;
  • Het aanvragen van een offerte;
  • Het downloaden van je e-book;
  • Het toevoegen van een product aan je winkelmandje.

Conversie is dus eigenlijk een ander woord voor het uitvoeren van doelen op jouw website. (Bijna) iedere website heeft een doel. Door middel van conversie optimalisatie gaan wij ervoor zorgen dat jouw website bezoekers begeleid worden naar jouw online doelen.

 

Wat is conversie optimalisatie?

Conversion Rate Optimization, in Nederland beter bekend als conversie optimalisatie wil zeggen dat je je website gaat verbeteren met als doel om het maximale uit je huidige aantal bezoekers te krijgen. Lap Marketing gaat ervoor zorgen dat de website bezoekers de door jouw omschreven doelen (conversies) gaan uitvoeren.

Wanneer je website geoptimaliseerd is, zal het voor de bezoeker makkelijk moeten zijn om bijvoorbeeld jouw product te bestellen. Doordat jouw bezoeker gemakkelijk door jouw website of webshop wordt geleid, heeft deze bezoeker minder momenten van twijfel tijdens het verkoopproces.

Met conversie optimalisatie streven wij naar:

Waarom conversie optimalisatie?

Wanneer je een website of webshop beheert en al aardig tevreden bent over het aantal bezoekers dat per maand jouw website bezoekt is het verstandig om te beginnen met het optimaliseren van de online conversie. Om het effect van conversie optimalisatie te visualiseren maken we gebruik van onderstaand voorbeeld:

Conversie optimalisatie

In bovenstaand voorbeeld is te zien dat je met een minder aantal bezoekers hetzelfde aantal conversies kan genereren. Dit is een interessant gegeven, want uit de praktijk blijkt dat het binnenhalen van nieuwe bezoekers moeizamer gaat, dan het binnenhalen van terugkerende bezoekers.

 

Conversie optimalisatie toepassen op jouw website?

Nu je wat meer weet over het begrip conversie optimalisatie is het tijd om dit uit te gaan voeren voor jouw eigen website of webshop. Maar waar begin je? Als je een website in beheer hebt, doe je er verstandig aan om zo veel mogelijk te meten. Om het conversiepercentage te laten stijgen, is het namelijk wel van belang dat je op de hoogte bent van de gegevens uit de huidige situatie. Een handige tool om de gegevens van jouw website gratis te meten is Google Analytics.

Neem contact met ons op!

Wij denken graag mee over hoe jij conversie optimalisatie in kan zetten. Neem gerust contact op voor de mogelijkheden. Benieuwd naar hoe jouw website scoort in de huidige situatie? Doe de gratis online marketing scan.