Zoekmachine adverteren
Wil je de zichtbaarheid van jouw product of dienst verhogen, en het liefst zo snel mogelijk? Dan is zoekmachine adverteren (Nederlandse vertaling van SEA) wat voor jou. Door middel van zoekmachine adverteren kun je heel gericht je doelgroep bereiken. Dit zorgt ervoor dat adverteren via zoekmachines als Google en Bing direct resultaat oplevert. Lap Marketing verzorgt de gehele campagne van de opzet tot de evaluatie.
Wat is zoekmachine adverteren?
Search Engine Advertising staat voor het online adverteren in zoekmachines. Het doel is om met een zo laag mogelijk budget, zo veel mogelijk relevant verkeer naar je website te leiden. Wanneer je gebruik maakt van een zoekmachine op het internet, dan zal je onbewust al kennis hebben gemaakt met Google Ads. Zodra je in Google een zoekopdracht invult, zullen de eerste zoekresultaten worden aangeduid met de afkorting Adv. Deze zoekresultaten worden zowel boven- als onderaan de pagina weergegeven. Binnen zoekmachine adverteren is het mogelijk om verschillende campagnes op te zetten. Deze campagnes worden opgedeeld in vijf verschillende soorten, namelijk: Search Network, Display Network, Video (YouTube), Google Shopping en Universal Apps. De eerste stap naar verhoogde zichtbaarheid door middel van Google Ads is het kiezen van een gewenst campagne type. Elke campagne heeft een ander doel. Zo streeft het ene bedrijf naar een hogere naamsbekendheid, terwijl een ander bedrijf meer leads of sales wil genereren. Lap Marketing neemt graag de opzet en optimalisatie van de Google Ads campagne uit handen. Neem contact op voor de mogelijkheden.
Met het adverteren via zoekmachines streven wij naar:
Aan de slag met het adverteren via zoekmachines
Wij gaan aan de slag met het opzetten van een Google Ads campagne. Benieuwd welke campagne het meest geschikt is voor jouw product of dienst?
Search Network
Display Network
Video Network (YouTube)
Binnen Google Ads bestaat de mogelijkheid om te adverteren door middel van video. De video’s worden dan bijvoorbeeld op YouTube weergegeven. Wanneer een advertentie op YouTube wordt weergegeven, is er voor de kijker de mogelijkheid om binnen vijf seconden de advertentie weg te klikken. Zorg dat je de gewenste boodschap binnen deze vijf seconden weet over te brengen. Deze methode wordt door Google aangeraden wanneer je video content wil promoten.
Google Shopping
Universal App
Gemakkelijk een nieuwe app promoten. Dat doe je door middel van een Universal App campagne. Deze campagnesoort maakt gebruik van zowel het Search Network, Display Network en Video Network van Google. Deze campagne methode wordt door Google aangeraden wanneer je een nieuwe of bestaande app wil promoten. Daarnaast kun je ook voor deze campagne kiezen wanneer je in-app aankopen wil verhogen.